MEDIA PAGE

Welkom op onze media page, en wat je hier kunt vinden zijn training- en instructie video's van onze atleten van Performance Gym Alkmaar met verschillende trainings vormen en technieken m.b.t. het Olympic Weightlifting. Op de video's kun je zien hoe wij trainen en wat we er voor doen om een goede lifter te worden, dit varieert van lifting sessies tot mobility video's tot video's waar weightlifting materialen worden toegelicht zoals straps, schoenen etc. Ze zijn meestal door mij van commentaar voorzien zodat ze ook voor leer-doeleinden gebruikt kunnen worden.

We hopen door middel van de door ons geplaatste video's jullie te helpen in de technieken van het het Olympic weightlifting en om jullie mischien inzicht te geven in het gewichtheffen als sport op zichzelf en wat er allemaal bij komt kijken dan het alleen omhoog brengen van een gewicht. Wie weet overtuigd het jou ook om deze mooie sport te gaan beoefenen.

Wij van Performance Gym Alkmaar zien jullie graag tegemoet!

Clean Pull ( Weightlifting )

Clean pulls worden gebruikt om de maximale verticale kracht over te brengen vanuit het boven - en onderlichaam. Gebruik je trapezius en schouderspieren en biceps om de bar op de juiste hoogte te brengen. De hoogte van de pull, is bij ons tot net boven de navel, wat per persoon verschillend is maar genoeg is om bijv. een squat clean te kunnen doen.

Wat je niet wilt is de bar te hoog trekken wat resulteert in het achterover hangen van de rug en eventueel crashen van de bar. En met te weinig kracht of inbreng van de schouderspieren heb je een te lage pull wat eventueel resulteert in een gemiste clean.

Voorslag bij Clean ( Weightlifting )

In deze video leggen wij uit dat de voorslag ( second pull ) uit, en welke hulp midddelen wellicht nodig zijn om deze te verbeteren op een makkelijke manier. probeer het uit en doe je voordeel ermee.
Veel kijk plezier, en wellicht tot snel bij onze box ...

Split Jerk

In deze video bespreken we de "points of performance"van de Split Jerk